sâmbătă, 16 martie 2013

Ganesha se destăinuie

Da, sunt pline site-urile cu articole despre mine, despre Ganesha. La orice curs de yoga ati mers, dacă a fost cât de cât serios și a intrat în filosofia hinusă (în Purane se vorbește despre contradicțiile mele: atât de mare dar calm, cam singurul animal cu ritual de înmormântare, atât de mare dar vegetarian etc), v-au vorbit mai mult și mai frumos decât aș putea-o face eu. Ce să mai adaug eu în situația de față?
Pei, nu știu. Aș putea sintetiza informația și, printre observații, să strecor și câte reflexii. Desigur, la prima vedere pot părea o arătare care atrage copiii, burtos, cu urechi clăpăuge și un șobolan care apare când în dreapta, când în stânga, lucru care ține de iconografia respectivei picturi (sau statui), dar și de cele trei canale energetice Ida, Pingala și Shushumna. Este doar o capcană pentru mintea distructivă care pune etichete și nu vede dincolo, nu vede atât stabilitatea mea (prin masivitate), dar și înclinația spre visare (vezi obiectele cu care mă înconjor). Am patru brațe, câte unul pentru fiecare pol, și țin ba instrumente muzicale, ba elemente din natură, mă rog, chestii socoteli.Cu alte cuvinte: corpul burtos de care râzi, reprezintă Maya (să nu zici că nu știi ce este Maya, link nu dau), iar capul de elefant reprezintă Atman, ființa da adevărată. Vezi și numele: gana = toate fiin'ele cu corp, isha= Domn, Stăpân.
Sunt sigur că ți-am stârnit interesul. 
Burta atât de proeminentă ascunde Oul Cosmic (oricât de comic ar suna, un elefant atât de contrastant având și un ou în burtă???). Da, dacă menționăm că respectivul Ou se referă și la (re)nașterea personală, la drumul inițiatic de parcurs, la devenirea ce stă în puterea fiecăruia de a o înfăptui, poate o să mă priviți altfel. Nu, nu am băut vinul ritualic.
Gesturile pe care le fac mâinile mele sunt niște chei, niște coduri cu care deschid anumite stări. Vedeți voi, dacă Iisus este deseori reprezentat (și nu doar el, toată Iconografia creștină este plină) mereu făcând anumite gesturi, eu de ce nu aș fi? Și dacă tot sunt atât altfel, de ce să nu redau toate cele patru chei ale lumii în același timp? Nu este vorba despre o megalomanie de-a mea, pentru că, după câte vedeți mereu, dar mereu, sunt reprezentat doar cu un colț. Desigur, acesta poate avea și o trimitere la sexualitatea atât fizică dar și spirituală, doar sunt patron prin ritualurile tantrice, dar în primul rând are o trimitere la interiorul fiecăruia, la acel Atman, acel fildeș pe care, trăririle negative încearcă să-l fure încă de la primele zori ale (a)facerii.
Și tac acum. O să continui cu poezii (pentru că sunt redat deseori ca bard, ca patron al artelor, ca un iubitor de frumos, un iubitor al eliberării frumosului din fiecare) dar, din când în când, o să vă mai împărtășesc și din experiența spirituală avută prin nopțile de yoga, prin nopțile de reiky, de meditații asupra filosofiei steineriene, și multe altele când aranjam stelele de pe cer cu trompa mea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu