sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Herez, vino aici Herez!

Motanul portocaliu


Sun la ușă. O voce de dincolo mă avertizează că vine imediat. Deschide ușa, nu știu dacă ea sau motanul portocaliu de rusia care mi-a crescut printre glezne.
- Bună Ștefan! îmi spune lin, Cătălin.
Intru încurcat, parcă aș fi presimțit ce urma să se întâmple.
- Te rog să te speli înainte să îl mângâi! zice aceași voce în timp ce închidea ușa. Vrei o cafea sau un ceai?
- Vreau să plec, îmi spun în minte și îi fac un semn care se poate traduce prin, fă orice dracu' vrei! sau aproape orice.
- Zic să discutăm despre camera pe care o ai de închiriat, adaug într-un picior, descălțându-mă.
Traversăm un coridor al unui apartament din anii '80 și îmi vine ideea că și-a omorât părinții, i-a îndesat în ultima cameră, și urmează să îi descopăr curând. Ne așezăm pe singurele scaune din sufragerie, între noi o măsuță cât motanul. Ca să pun ceașca de cafea pe ea m-am aplecat ca la mătănii.
- Spune-mi te rog despre condițiile pe care le dorești? și sorb căutând din ochi repartitoarele.
- Da... Vorbește-mi despre tine!
- Să - mi bag ... mâna, îmi spun eu mie, în camera golită de situația în care mă aflam
Deja gesturile lui sunau ca niște sirene în larg. Urma să acostez un submarin? Sper că nu în portul meu.
- Păi am venit în urma anunțului, spun încurcat, gândind că m-am uitat la rubrica de matrimoniale.
Motanul, pe care nu-l mângâiam deși îmi mirosea degetele, se apucase să râcâie covorul în cine știe ce colț din casă.
- Știu , știu, știu. Camera e lângă sufragerie, dacă vrei te poți muta de mâine.
Și-a scos o foiță de hârtie, a presărat tutun și cu limba, cu o dexteritate care ar fi trebuit să mă uimească, a umezit marginile, și gata țigara! O muzică precum o bătaie de inimă sub pernă se auzea din tavan. Am zis că e inima mea. Așteptam cu minte, dar si cuminte.
- Spune-mi așaaa, ce îți place să faci? zice el și mă privi galeș.
Mi-au venit foarte multe răspunsuri plauzibile, chiar dacă porcoase.
- Păi nu îmi place să mă plimb fără rost. Am venit pentru o chestie. Dar nu pentru aia la care te gândești tu, se aude în mine ecoul. Doar în mine.
Motanul făcea tot mai mult zgomot. Muzica bum-bum bum, sub pernă. În mine se înjura ca la ușa cortului, în cazul de față, la ușa sufrageriei.
- Ce părere ai despre energie?
- Mă împac bine cu RENEL-ul, am plătit facturile la zi pe unde am fost, spun.
- Nuuu! Energia aceea dintre oameni. Acomodareaaa! Știi, a fost cineva la mine în casă și mi-a perturbat energia. O săptămână mi-a mers rău!
Chiar atunci becul economic de deasupra s-a ars. Mă uit la Cătălin, apoi mă uit la bec cu ciudă. te credeam amicul meu, îi spun din ochi.
- Sper că nu mă pui să-l plătesc!
El privea la lustră înlemnit. Avea gât de cocostârc, mărul lui Adam era cât o gutuie, și buzele încremenite.
- Am luat săptămâna trecută treeeei. O să-l înlocuiesc. În glas i-am simțit o părere de rău combinată cu dezamăgire.
- Bun, îmi zic puțin încurcat, de un lucru suntem siguri.
Muzica bum-bum. Bum-bum. Bum-bum. Motanul hârâia. Hârâia! Hârâia!
Hârâia!
- Eu ascult muzică de calitate după cum observi!
Ești si telepatic pe lângă faptul că ești...., îi spun din ochi. 
Muzica bum-bum. Bum! eu mă pregăteam să-l degajez pe Cătălin peste tot cartierul Militari. Da, geamul era deschis.
- Scriu poeziiii, adaugă neîntrebat în timp ce motanul continua cu hârâitul. Suntem o echipă și, o să scoatem o revistă curând.
- Cum se va numi? întreb când voiam să întreb de fapt de unde se aude zgomotul motanului. A descoperit cumva cadavrele părinților?
Cătălin face o pauză. Înghite gura de cafea. Apoi, saliva venită din cine știe ce poftă ascunsă și, cu ochii la mine spune:
- ÎN REVISTĂ! și brusc se îndreaptă spre hol și cu palmele precum copiii mici când fac pe iepurașii, cu o voce pițigăiată spune căutând compătimire: Hererrrrrz! vino aici Herez! Se întoarce spre mine cu palmele în aceeași poziție hilară. Așa îmi trebuie, adaugă, nu i-am tăiat unghiile și face dezstru. O merit!
Apoi muzica bum-bum, bum! bum! Hârâitul motanului, hăr! hăr! hăr!, și pașii mei pe scări dorind să ajung cât mai repede în stradă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu