vineri, 29 august 2014

transformarea în pește

Stefan Alexandru Ciobanu este Castigato al campaniei "3 motive pentru care Delta Dunarii face Romania mai frumoasa".

visam. se făcea că eram în Deltă.
nu pot să vă spun de unde știu că eram în Deltă,
știți și voi cum este într-un vis, pur și simplu știi că ești în Paris, în
Londra, în turnul babel sau,
în cazul meu,
în Deltă.
știi pur și simplu.

eram într-un stufăriș plin cu soare,
m-am așezat în fund, cum stai pe iarbă atunci când ești
într-o excursie.
lumina de dimineață a năvălit pe mine ca un cățeluș
bucuros că mă regăsește,
mi-a lins hainele și antebrațele goale cu
o căldură și sunet de pelicani. a năvălit pe mine
fără să i se pună în cale clădiri, stâlpi, turnuri.
ăsta este primul motiv pentru care trebuie păstrată Delta aproape de noi.

câteva păsări cu aripi luuuuuuuuuuuuuuuuungi
au planat deasupra ierbii, făceau legătura dintre vis și
realitate.
la o distanță oarecare Dunărea era în preajmă,
o auzeam cum amușinează prin zonă şoptind pe nisipul lipicios.
acesta este al doilea motiv pentru că,
în țara noastră, nicăieri nu întâlnești această stare.

apoi a venit vântul calm,
vântul acela care face Dunărea să semene cu o întindere de mătase.
vine vântul mângâind ierburile ca o iubită
care vine spre noi într-un lan de grâu
mângâind cu palmele spicele.
acesta este al treilea motiv pentru că simțurile
sunt readuse la viață.

mă gândesc să spun prietenilor
că în perioada 29 – 31 august,
la Tulcea,
are loc RowmaniaFest – Festivalul Internaţional al Bărcilor cu Vâsle.
să le spun intrați aici pentru mai multe informații.
și apoi pe malul Dunării să îmi continui,
fericit,
transformarea în pește.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu