duminică, 28 septembrie 2014

Zacusca traditionala, o gustare de exceptie pentru romani si straini




Recent am fost vizitata de niste rude din Germania care au venit acasa dupa multi ani petrecuti la nemti. Au venit impreuna cu niste prieteni de-ai lor din Germania si am fost rugata sa le “organizez” un sejur cat mai traditional. Rudele mele isi aduceau aminte cu drag de copilaria din Romania si voiau sa le arate si strainilor cateva obiceiuri strabune, bucate traditionale si locuri neatinse de mana omului.

Dar pentru ca eu locuiesc in Constanta si nu in nordul tarii unde se invart traditiile si obiceiurile, a trebuit sa ii multumesc doar cu niste preparate traditionale romanesti. Printre sarmale, mici, multa carne de porc preparata in diverse feluri, ardei umpluti si placinte, preparate pe care le-au considerat putin prea grele si de care se saturau rapid, o impresie placuta le-a lasat zacusca traditionala de fasole. In Constantagasesti zacusca buna la raionul de preparate traditionale romanesti din Selgros Constanta Nord, dar cred ca gasiti la toate magazinele Selgros din tara. Eu de acolo am cumparat-o si chiar avea un gust intens si placut.

Bineinteles ca nemtii, dupa ce le-am zis ca zacusca e cumparata, au mers si si-au cumparat cateva borcane, nu inainte sa ma intrebe cum se prepara. Le-am zis, bineinteles ca exista numeroase feluri de zacusca, de gogosari, ciuperci si fasole fiind cele mai populare tipuri.

M-am bucurat ca strainii au fost atat de impresionati de un preparat traditional romanesc si ca am putut sa le ofer niste retete bune pe care sunt convinsa ca o sa si le prepare. In rest, le-a mai placut cozonacul cu nuca (cumparat dintr-un targ traditional) si mamaliga cu branza de burduf. Insa au cam evitat ciobele si preparatele cu carne de porc. Sa le fie de bine!

Selgros Constanta Nord
Produse alimentare si nealimentare
Bd. Tomis Nr. 387 Constanta, 900519, RO
Tel: 0241 684 000
Fax 0241 684 199

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu