marți, 4 noiembrie 2014

am furat o furie

mai întâi am auzit un puf
eram într-un mall
urmărind o rază de lumină
şi mirosul m-a dus departe în timp
departe în mine

auzisem numele parfumului
nu l-am spus la nimeni
l-am repetat mereu şi mereu şi mereu
ca să nu îl uit
ajuns acasă am căutat on line
ha! ha! cum să miroşi un parfunm online
dar eu am căutat expresia
vreau să miros parfumuri online
şi sm aJUNS în AcesT loC undE
toaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaTE
PARFUMURILE
cunoscute sau văzute de mine
se ÎntâlnESC pe aceeaŞI paginĂ DE site
(vă deranjează FELUL în care Am scirS ultimele VERSURI?
FOARTe binE)

mi-am adus aminte de primul parfum
primit la 18 ani de la prietenii mei de atunci
ca un halou energetic
m-a îmbrăcat atunci acele particule aromate
acea textură olfactivă special croită pentru
bărbaţi m-a urmat foarte mult timp
a fost dragoste la primul puf

acum
iată că regăsesc aici
acel parfum
desigur în varianta adusă la zi
şi cu modele noi derivate din el
şi mă bucur pentru că
degetul cu care apăs pulverizatorul
apăs şi pe mouse pentru a da comandă
parfumului

parfumul de atunci nu mai poate fi adus azi
cu nici un curier
fiecare dată când mă dau cu parfum
mă dau în acelaşi timp cu starea de spirit pe care o trăiesc
cu locul unde urmează să mă duc
cu persoana pe care o am în suflet atunci
parfumul declanşează tioate aceste stări
le dă frâu liber să se manifeste
să scoată la lumină
trăirile sufleteşti cele mai conforme cu starea din
momentul respectiv
de aia există parfumuri de seară
de zi
de petrecere de oraş

fiecare parfum trezeşte
trăirea
de orice natură ar fi ea
aşa încât motoarele noastre sunt date la maxim
noi suntem potenţaţi să oferim toată energia latentă din noi
pentru că simţul olfactiv este singurul simţ care are contact direct
pe scoarţa cerebrală fără conductori
(simţul olfactiv este şi cel mai vechi simţ)

am comandat parfumul regăsit după atâţia ani
(ca în episodul cu prăjitura lui Porust
aşa m-am simţit)
m-am regăsit pe mine în atitudini
în gesturi
mirosul special a făcut legătura cu acel eu
cu acea fiinţă plină de energie din adolescenţă
când soarele nu era prea sus
distanţele erau la doi paşi indiferent de distanţă
nici o petrecere nu se termina foarte foarte foarte târziu
totul era energie
viteză
iubire
putere
ţipăt şi viaţă
totul era clipă transformată în
mereu


________________________________________
Acest articol a fost scris pentru superblog 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu